İkamet İzni Başvurusu - İLB Danışmanlık ikamet izni başvurusu

İkamet İzni Başvurusu

İLB Danışmanlık

Türkiye, ikamet izni başvurusu nasıl yapılır?

Türkiye, ikamet izni başvurusu , Göç İdaresi Müdürlüğü‘nün e-randevu sisteminden randevu alınarak, Türkiye ikamet oturma izni için gerekli evrakları cep telefonuna veya mail adresine gelen randevu günü ve saatinde evrakların tamamı eksiksiz tamamlanarak randevunuzun olduğu İl Göç İdaresi Müdüdürlüğü’ne teslim edilmesi gerekmektedir.

(Türkiye ikamet oturma izni gerekli evrak listesi, başvuru yapmak istediğiniz ikamet izni türüne göre sitemizdeki linkleri sayfalarımızı tıklayarak bulabilirsiniz)

Türkiye ikamet oturma izni ne kadar sürede sonuçlanır?

Türkiye İkamet oturma izni başvuru dosyanızı eksiksiz evrak listesiyle ilgili Göç İdaresi’ne teslim etmenize müteakip 60 veya 90 gün içinde Türkiye ikamet oturma izni kimlik kartınız belirttiğiniz adresinize PTT Kargo ile gönderilip teslim edilmektedir.

Türkiye ikamet oturma izni başvurum reddedildi ne yapmalıyım?

Türkiye ikamet oturma izni başvurunuz reddedilirse Göç idaresi’ne reddedilen ikamet oturma izni başvurunuzun ikinci kez değerlendirilmesini, yapılan değerlendirme başvurusunun da reddedildiği takdirde İdare Mahkemesi’ne dava açabilirsiniz.

 

İkamet İzni Başvurusu
İkamet İzni Başvurusu

Gerekli belgeler:

 

1. Online başvuru formu (e-ikamet.goc.gov.tr)

2. Pasaport veya yerine geçen belgenin fotokopisi (Kimlik bilgilerinin olduğu sayfa veya sayfalar)

3. Son Giriş Mührü Fotokopisi

4. Vize Fotokopisi (Eğer e-vize varsa çıktı almalısınız. Vize gerekli değilse bu işlemleri yapmıyorsunuz.)

5. Önceki İkamet Belgesi Belgesinin Fotokopisi (Uzatma Başvurusu ve Geçiş Başvurusu için) 

6. Dört (4) adet biyometrik fotoğraf

7. Sağlık Sigortası

8. Öğrenci Belgesi (Üniversitenin Öğrenci İşleri Biriminden alabilirsiniz. Lütfen oturma izni başvurusunda bulunduğunuzu belirtmeyi unutmayın.)

9. İkamet kartı için ödeme makbuzu – 125 TL (Kredi kartı ile çevrimiçi olarak ödeyebilir veya herhangi bir vergi dairesine gidebilirsiniz.)

10. Adres Formu (Bu belgede size ayrılan bölümleri Türkçe olarak doldurmalısınız.)

11. SGK Deklarasyonu (Bu belgede size ayrılan bölümleri Türkçe olarak doldurmalısınız.)

12. Tebliğ Tebellüğ Belgesi (Bu belgede size ayrılan bölümleri Türkçe olarak doldurmalısınız.)

13. Gelir Beyan Belgesi (Bu belgede size ayrılan bölümleri Türkçe olarak doldurmalısınız.)


18 yaşın altındaysanız, başvurunuza aşağıdaki ek belgeler eklenmelidir;

  • Aileniz tarafından imzalanan izin (Eğer belge İstanbul’da verildiyse, belgenin ülkeniz elçiliğinden ve İstanbul’daki herhangi bir valilikten damgalanması gerekir.)
  • Doğum Sertifikası (Elçilik tarafından damgalanmalıdır)

Başvurunuzu Uluslararası Ofise ilettikten sonra, ikamet izninizin alınması 1 ay ila 3 ay arasında sürebilir. İkamet izninizin adrese gönderildiğini belirten bir SMS alacaksınız. SMS üniversite tarafından alındığında, öğrenci e-postası ile bilgilendirileceksiniz.

 

İkamet İzni Başvurusu
İkamet İzni Başvurusu

Translate »